بازسازی شبکه‌های توزیع برق شهرستان پلدختر آغاز شد

بازسازی شبکه‌های توزیع برق شهرستان پلدختر آغاز شد

۱۳۹۸/۰۴/۰۶

با حضور وزیر نیرو، بازسازی شبکه‌های توزیع برق شهرستان پلدختر آغاز شد همزمان با سفر وزیر نیرو به استان لرستان، عملیات بازسازی شبکه‌های توزیع برق شهرستان پلدختر که در اثر سیل تخریب شده بودند آغاز شد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، “فریدون خودنیا”، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان در این خصوص گفت: تفاهمنامه بازسازی شبکه‌‎های تخریب شده ناشی از سیل شهرهای پلدختر، معمولان و روستاهای تابعه در خردادماه ۹۸ به امضای مسئولان استانداری لرستان و شرکت توانیر رسیده بود.
خودنیا گفت: بر اساس مفاد مندرج درتفاهمنامه مبلغ ۲۱۰ میلیارد ریال از محل بودجه‌های جاری شرکت توانیر جهت اصلاح و بازسازی شبکه‌های فوق اختصاص داده شده که مقرر گردیده بخشی از آن در وجه شرکت توزیع برق استان مرکزی به‌عنوان استان معین واریز شود.
مدیرعامل برق لرستان گفت: براین اساس امروز نیز با حضور وزیر نیرو و استاندار لرستان عملیات های فوق آغاز و به مرحله اجرا رسید.
وی اظهار داشت: شبکه‌های تخریب شده ناشی از سیل پس از فروکش کردن آب رودخانه به‌صورت موقت جهت برق‌دار کردن مشترکین احداث شده بود که اصلاح و بازسازی آنها امروز استارت خورد.
خودنیا گفت: اخذ اعتبار مصوب جهت بازسازی شبکه های تخریب شده در حال پیگیری است و امیدواریم در چند روز آینده موفق به دریافت اعتبار مذکور شویم.
وی تاکید کرد: بازگرداندن شبکه های تخریب شده به حالت پایدار با احداث شبکه های جدید و رعایت کامل شرایط استاندارد، خارج نمودن شبکه‌های برق‌رسانی از بستر رودخانه و مناطق رانشی و ناپایدار، بالا بردن ظرفیت شبکه با استفاده از طراحی‌های جدید متناسب با شرایط محیطی، بالا بردن قدرت مانور شبکه با نصب تجهیزات مانوری و بالا بردن ضریب پایداری و امنیت شبکه بخشی از تعهدات این تفاهمنامه است.
خودنیا تصریح کرد: کاهش چشمگیر خاموشی‌ها بعد از احداث شبکه‌های جدید با استفاده از تجهیزات به روز و استاندارد و نصب تجهیزات مانوری، اصلاح و بهینه سازی بیش از ۴۰۰ کیلومتر شبکه‌های برق‌رسانی که بر اثر سیل دچار تنش شده اند، احداث ٧۵ نقطه عبور عرضی با استفاده از دکل در شبکه های فشار متوسط شهرستان پلدختر و احداث بیش از ٧۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط جدید در مناطق سیل زده بخش دیگری از تعهدات یاد شده در این تفاهمنامه است.

http://news.moe.gov.ir/Detail?anwid=54498

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image