در حاشیه نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی؛ قراردادهای فروش دوجانبه برق در حوزه نفت معرفی شد

در حاشیه نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی؛ قراردادهای فروش دوجانبه برق در حوزه نفت معرفی شد
در حاشیه نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی؛
قراردادهای فروش دوجانبه برق در حوزه نفت معرفی شد
نشست تخصصی معرفی قراردادهای فروش دوجانبه برق در حوزه نفت، در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، در این نشست دکتر “علی کاظمی باباحیدری” رئیس فراکسیون نفت و نیروی مجلس شورای اسلامی، دکتر “حبیب قراگوزلو” معاون بازار برق و “رضا ظریفی” مدیر امور قرارداهای بازار برق از شرکت مدیریت شبکه برق ایران در جمع مدیران نیروگاه‌ها و صنایع حوزه نفت حضور یافتند.
در این جلسه مهندس وحدتی رئیس هیات مدیره سندیکای شرکت‌های تولید کننده برق به بیان برخی از مشکلات تولید کنندگان برق بخصوص در حوزه تأمین نقدینگی پرداخت و دکتر “علی کاظمی بابا حیدری” رئیس فراکسیون نفت و نیروی مجلس نیز، آمادگی این فراکسیون را در حمایت و رفع مشکلات موجود تولیدکنندگان برق اعلام کرد.
رضا ظریفی در این نشسست ضمن بیان قابلیت‌ها و تأثیر این نوع قرارداد در کاهش هزینه‌های مصرف برق صنایع، به معرفی چهار قرارداد دوجانبه ای که تاکنون بسته شده‌اند پرداخت.
او نحوه محاسبه و پرداخت بهای برق خریداری شده در زمان تعطیلی صنایع و مواقعی که برق مصرف نمی‌شود را نگرانی اصلی مصرف کنندگان برق عنوان کرد و گفت: «با توجه به تبادل برق بر اساس قراردادهای دوجانبه منعقد شده و حداقل یک ساله بودن این قراردادها، هزینه‌ها در پایان هر ماه محاسبه می‌شود. توصیه ما به صنایع برای رفع این نگرانی این است که سقف دیماند را در قرارداد دوجانبه تأمین نکنند، بلکه درصدی از دیماند و یا سقف قرارداد انشعاب مصرف کننده در نظر گرفته شود، در واقع درصدی را در نظر بگیرند که مطمئن هستند در طول ماه مصرف می‌شود و نگران زمان تعمیرات و یا تعطیلات نباشند.»
در قسمت پایانی این نشست که به پرسش و پاسخ اختصاص یافته بود، دکتر قراگوزلو ضمن پاسخگویی به پرسسش های مطرح شده پیرامون قراردادهای دوجانبه برق و گواهی ظرفیت، خواستار تحرک و فعالیت بیشتر از سوی اعضای سندیکای تولیدکنندگان برق برای نیل به اهداف و مزایای بخش خصوصی در حوزه تولید برق شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *