با حضور معاون اول رییس‌جمهوری و وزیر نیرو انجام می‌شود؛ برگزاری آیین خدمت‌رسانی آب و برق به روستاهای کشور

با حضور معاون اول رییس‌جمهوری و وزیر نیرو انجام می‌شود؛ برگزاری آیین خدمت‌رسانی آب و برق به روستاهای کشور
با حضور معاون اول رییس‌جمهوری و وزیر نیرو انجام می‌شود؛
برگزاری آیین خدمت‌رسانی آب و برق به روستاهای کشور/ تأمین آب و برق ۷۳۰۰ روستای کشور در دولت یازدهم
جشن آبرسانی به ۵۲۰۰ روستای کشور و اتمام برق‌رسانی به روستاهای بالای ۱۰ خانوار روز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر نیرو برگزار می‌شود.
آیین خدمت‌رسانی آب و برق و جشن آبرسانی به ۵۲۰۰ روستای کشور و اتمام برق‌رسانی به روستاهای بالای ۱۰ خانوار روز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر نیرو برگزار می‌شود.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، آیین خدمت‌رسانی آب و برق به روستاهای کشور در سالن اجلاس سران و با حضور نمایندگان مجلس، مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و تمامی مجریان مشارکت کننده در این طرح‌های بزرگ ملی برگزار خواهد شد.
براساس این گزارش، در دولت یازدهم به ۲۱۵۲ روستای بالای ۱۰ خانوار برقرسانی شد که با این میزان مجموع تعداد روستاهای برق‌دار شده کشور به ۵۶ هزار و ۷۹۳ روستا رسید.
در حال حاضر مجموعاً ۴٫۳ میلیون خانوار روستایی در کشور دارای برق هستند که حدود ۳۲ هزار خانوار آن در این دولت برق‌دار شده‌اند.
گزارش‌ها حاکی از آن است که که ۱۲۷ روستا در سه سال و نیم گذشته از طریق انرژی‌های نو برق‌دار شده‌اند که تنها ۳۹ روستای آن در سال ۹۵ بوده است.
همچنین در سه سال و نیم گذشته به حدود ۵۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور آبرسانی شد که حدود ۴ میلیون نفر جمعیت دارند.
گزارش‌ها حاکی از آن است که تنها در سال ۹۵ حدود ۳۰۰۰ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون نفر آبرسانی شد که در نوع خود دو دهه گذشته بی‌نظیر بود.
در واقع با آبرسانی به این روستاها حدود ۸۰۰۰ روستا با جمعیتی بالغ بر ۷٫۵ میلیون نفر باقی می‌ماند که اجرای پروژه آبرسانی به آن‌ها اعتباری نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه برای کشور در پی خواهد داشت.
بر اساس این گزارش، برای سال جاری حدود ۳۰۰ میلیون دلار مصوب شده که در صورت تخصیص برآورد می‌شود که برای ۱۴۰۰ روستای کشور آبرسانی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image