اختصاص ۱۴هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های فاضلاب استان تهران

اختصاص ۱۴هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های فاضلاب استان تهران

۱۳۹۸/۰۲/۲۲
معاون مهندسی و توسعه آبفای استان تهران گفت: امسال حدود ۱۴هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های فاضلاب استان تهران در نظر گرفته شده است.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سیدعلیرضا ساداتی‌فرد” درباره پروژه‌های کلان آبفای استان تهران در بخش فاضلاب گفت: با این‌که ۷۷ درصد از شبکه جمع‌آوری فاضلاب در کلان‌شهر تهران اجرا شده، اما بخشی از آن هنوز قابل بهره‌برداری نیست و دلیل آن کافی‌نبودن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب است که به همین منظور یکی از برنامه‌های مهم ما در بخش فاضلاب، تکمیل واحدهای ۷ و ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران است.
ساداتی‌فرد افزود: واحدهای ۷ و ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران با اعتباری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و به ظرفیت ۲۳۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز‌ حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را زیر پوشش قرار می‌دهد.
او با تاکید بر کندی روند توسعه شبکه و تاسیسات فاضلاب در سایر شهرهای استان تهران، گفت: برنامه‌ریزی شده است که عملیات اجرایی احداث ۸ واحد تصفیه‌خانه فاضلاب برای ۱۰ شهر استان تهران به ظرفیت مجموع ۲۳۵هزار متر مکعب در شبانه‌روز برای زیر پوشش‌ قراردادن یک میلیون و ۳۹۴هزار نفر با ۹۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شود که چهار واحد آن در نیمه اول سال و چهار واحد دیگر در نیمه دوم سال جاری عملیاتی می‌شود.
معاون مهندسی و توسعه آبفای استان تهران درباره سایر طرح‌های فاضلاب در تهران گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران (فیروز بهرام) در چهار واحد و با ظرفیت تصفیه۵۲۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز از دیگر طرح‌های آبفای استان تهران است که تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بخشی از اعتبارات آن از طریق بانک توسعه اسلامی تامین شده است.
ساداتی‌فرد افزود: ۱۲ کیلومتر تونل فاضلاب‌رو غرب تهران که به روش حفاری مکانیزه در حال انجام است به تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران (فیروز بهرام) منتهی خواهد شد که تاکنون هشت کیلومتر از این تونل یعنی حدود ۶۰ درصد آن انجام شده است.

http://news.moe.gov.ir/Detail?anwid=78382

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image